2021-02-21 Krokusvakantie

21 -27 februari 2021 Krokusvakantie

Zondag, 21 februari
Het is eind februari, maar het lijkt wel Lente. Heerlijke temperatuur en droog weer voorspeld voor de komende dagen.
Ons eerste doel is camping Beek en Hei in Otterlo. We zijn er vroeg, dus ‘s-middags maar meteen op de fiets een tocht maken.

Maandag, 22 februari
Vandaag gaan we het Nationaal Park Hoge Veluwe bezoeken. We fietsen naar de ingang van het park in Otterlo en schaffen toegangsbewijzen en een fietskaart aan. We maken een fietstocht van zo’, 35 kilometer door het park. Prachtige fietspaden en afwisseling van bos en open vlaktes. Op een paar Moeflonschapen na, zien we verder geen wild. Onderweg eten we bij het restaurant nog een lekkere tosti. Het is daar trouwens behoorlijk druk, terwijl daar onderweg niet veel van te merken was.

Dinsdag, 23 februari
Tegen 11 uur vertrekken we met de camper naar camping Landgoed De Barendonk in Beers (NB). Rond 1 uur parkeren we de camper bij Landgoed De Tongelaar om te lunchen en daarna een wandeling naar het kasteel op dat landgoed te maken. Daarna is het nog maar een klein stukje rijden naar de camping.
Nog steeds prachtig weer dus we kunnen lekker buiten zitten.

Lekkere biertjes gekocht op de camping

Woensdag, 24 februari
‘s-Morgens scoren we eerst een vuurkorf die bij een verlaten (bleek later toch bezet!) huisje staat. Kunne we vanavond stoken.
We maken een fietstocht van zeker 45 kilometer door het rivierlandschap. In Cuijk zit de tocht er bijna op en gaan we lekkere dingen voor de lunch kopen in de supermarkt.  De lunch nuttigen we op een bankje op de Maasboulevard in Cuijk. Daarna nog een paar kilopmeter fietsen naar de camping.
‘s-Avonds stoken we een lekker vuurtje.

Donderdag, 25 februari
Vandaag vertrekken we weer naar de Veluwe. Nog 2 nachten op camping De Vuurkuil in Hulshorst. We zijn er mooi op tijd, dus gaan nog een mooi stukje fietsen. Tegen 3 uur zijn we in Elspeet waar een koffie to go bij de plaatselijke banketbakker gaan halen. Het is een prachtige zaak waar we de heerlijke lekkernijen die uitgestald staan niet kunnen weerstaan.

De bakker heeft heerlijk banket

Vrijdag, 26 februari
Het is een stuk frisser geworden merken we als we een stuk gefietst hebben. Onderweg pauzeren we bij een bankje in het bos om van de meegenomen koffie te genieten.
We merken dat we dichter bij het IJsselmeer komen aan de frisse wind die gaat waaien. Enigszins verkleumd komen we aan in Harderwijk waar we lekkere patat en kibbeling eten.
Met een volle maag nog een stuk fietsen in de wind naar de camping, Het was was vandaag een pittig tochtje van 52 kilometer.

Zaterdag, 27 februari
Het zit er weer op. Na het ontbijt vertrekken we weer naar Friesland.
Het was een heerlijk weekje met prachtig Lenteweer. We kunnen er weer even tegen.