2020-10-30 Schijndel

30 oktober - 1 november 2020 Schijndel en Biezenmortel

Vrijdagmiddag om 16:00 ben ik met de camper bij Ellen voor een weekend Noord Brabant. We gaan zaterdag onze E-vouwfietsen ophalen bij Shinga.
We maken een korte koffiestop in de buurt van Almere en dan weer verder naar Schijndel. De drukte op de snelweg valt mee, alleen hebben we tot Den Bosch regen gehad. Als we rond 18:30 Schijndel binnen rijden is het al donker. De camperplaats De Schootse Hoeve is slecht aangegeven en het is even zoeken. We beginnen snel aan het door Ellen thuis bereidde maal. Nog even TV kijken en dan naar bed.

De volgende morgen lekker douchen in het mooie verwarmde toiletgebouw, lekker ontbijten en rustig aan gedaan. Om 11:00 rijden we naar Shinga om onze Scamper 200XL’s op te halen.  We worden vlot geholpen en een halfuur later rijden we richting camping Weideblik in Biezenmortel.  Onderweg stoppen we in Helvoirt om boodschappen te doen.

Wat spullen voor het avondeten

Een klein stukje rijden en we arriveren op camping Weideblik. Er staat nog een camper, maar verder is de hele camping leeg. Het is hier ook het laatste weekend voor de winterstop. Ook hier weer een prachtig toiletgebouw tot onze beschikking.

Na de lunch beginnen we dan aan onze eerste fietstocht met de “nieuwe” fietsen. En allebei zijn we het er over eens dat ze heerlijk rijden. Ik heb thuis een tochtje van 28 km. voorbereid rond de Loonse- en Drunense duinen. Voor mij bekend gebied, maar de eerste keer voor Ellen dat ze hier is. Het is heel erg druk met fietsers en wandelaars op de route, maar ja het is ook een prachtig gebied, mooi weer en zaterdag.

Ruim over de helft maken we een pittstop bij café De Drie Linden voor een koffie to go en een worstenbroodje. Daarna nog een klein stukje fietsen en we zijn weer op de camping. Heerlijk gefietst op onze aanwinsten en geen last van zadelpijn!
In de camper nog wat spelletjes gespeeld en daarna begonnen aan het avondeten. Nog even een afwasje, wijntje, spelletje en dan lekker naar bed.

Zondagmorgen in het gebruikelijk, rustige tempo lekker douchen, ontbijten en de camper startklaar maken.
We rijden naar de parkeerplaats bij De Drie Linden en wandelen de geocache Opa’s bos. De opdrachten zitten slim in elkaar, vooral de eerste was lang zoeken, maar we lossen alles keurig op en vinden de kist.
Na de wandeling als lunch lekkere patat met frikandel gehaald. Hadden we wel verdiend.

Na de lunch is het weer tijd huiswaarts te gaan. Zonder problemen zijn we rond 17:00 in Lemmer. Het was weer een heerlijk weekend.